Adevaruri dure despre industria moderna a scrisului

Intimidarea. In presa globala exista o cultura a intimidarii foarte bine pusa la punct. In loc sa incurajeze munca in echipa, fairplay-ul, editorii ii forteaza pe reporteri sa-si fure altuia informatiile, articolele. Jurnalistele au raportat in repetate randuri ca o promovare vine doar dupa ce ai facut „una mica si scurta, lunga” cu seful. Una din cinci reporterite e agresata fizic de colegi, cerandu-i-se favoruri sexuale explicite. Peste 70% din jurnalistii intervievati in legatura cu acest subiect au fost intimidati la un moment dat.

La publicatiile locale, deja procentul e de 100% sau peste 100%. Sfatul „expertului”. V-ati gasit vreodata pe Internet cautand si cerand un sfat despre cariera, dragoste, finante? Cel mai probabil, cine a scris articolul are mai putine cunostinte in acel domeniu decat poate ai tu. Pe internet, „specialistii” ieftini scriu tot felul de bazaconii pe care nici ei nu le cred si nu le pot proba. Unele site-uri platesc la numarul de cuvinte diferiti indivizi pentru a scrie articole incredibil de proaste, neadevarate, cat mai repede posibil, asa ca o cercetare serioasa nu prea exista iar timpul si banii sunt un cosmar. Cea mai importanta arma pentru ei e sa aiba ignoranta transformata in cunostinta. Rezultatul: sfaturi inutile, cum gasim si pe eHow, o platforma care macar recunoaste ca are „postaci” pe care-i doare-n cot de continut, de calitatea lui, ideea e sa-si vada numele pe un site accesat.

Chiar si astazi, continutul foarte scurt e scris de indivizi care nu au nici un punct comun cu ce puteti citi. Deci, niciodata nu va luati dupa sfaturile pe care le gasiti pe internet scrise de un autor anonim, de pe site-uri fara autoritate.